Tieto Všeobecne záväzné podmienky riešia vzťah medzi majiteľom objektu v Chorvátsku (ďalej len „majiteľ objektu“) ako poskytovateľom ubytovania a objednávateľom.
Všeobecne záväzné podmienky sú platné pre všetky ubytovania propagované na portáli www.apartmany-chorvatsko.sk.
Zmluvný vzťah vzniká medzi objednávateľom a majiteľom objektu.
ÚVODNÉ USTANOVENIA
§ 1
(1) Cestovná agentúra FenixTRAVEL s.r.o. (ďalej len „FenixTRAVEL“) je spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I., oddiel: Sro, vložka č.: 36917/B.
FenixTRAVEL poskytuje služby cestovnej agentúry na základe živnostenského listu vydaného Obvodným úradom v Bratislave, číslo živnostenského registra: 110-153809
(2) FenixTRAVEL prevádzkuje web www.apartmany-chorvatsko.sk a poskytuje svoje služby na základe zmlúv uzavretých s majiteľmi objektov a z nich vyplývajúcich pokynov majiteľov objektov.
(3) FenixTRAVEL záujemcom o ubytovanie poskytuje predovšetkým
a) informácie a odborné poradenstvo (najmä o podmienkach a možnostiach ubytovania vrátane informácií o voľných kapacitách, informácie o jednotlivých oblastiach, informácie o doprave na miesto ubytovania ako i ďalšie potrebné informácie sävisiace s ubytovaním objednávateľa )
b) súčinnosť pri úhrade ceny za ubytovanie.
(4) FenixTRAVEL majiteľovi objektu v Chorvátsku poskytuje predovšetkým
a) priestor na propagáciu ubytovacích kapacít na webe www.apartmany-chorvatsko.sk
b) súčinnosť pri spracovaní a odosielaní Potvrdenia rezervácie ubytovania a Ubytovacích dokladov pre objednávateľa, ktorý si rezervoval ubytovanie
§ 2
Vymedzenie pojmov
„www.apartmany-chorvatsko.sk“ – web, internetové stránky prevádzkované FenixTRAVELom a uverejnené na adrese http://www.apartmany-chorvatsko.sk
„objednávateľ“ – odosielateľ Žiadosti o rezerváciu ubytovania menovite uvedený na tejto žiadosti; tento odosielateľ zastupuje všetky ďalšie osoby, ktoré nie sú menovite uvedené v Žiadosti o rezerváciu ubytovania a pre ktoré na základe tejto žiadosti objednávateľ rezervuje ubytovanie.
„majiteľ objektu“ – poskytovateľ ubytovania; majiteľ objektu v Chorvátsku
„Žiadosť o rezerváciu“ – riadne vyplnený, objednávateľom odoslaný a doručený rezervačný formulár – Žiadosť o rezerváciu ubytovania
„doručenie“ – odoslanie a doručenie akejkoľvek písomnosti poštou, faxom alebo e-mailom
„Rezervačný systém“ – spoločný medzinárodný internetový ON-LINE systém evidencie jednotlivých rezervácii ubytovania
§ 3
(1) Súčasťou vzťahu medzi majiteľom objektu a objednávateľom sú všetky písomné doklady doručené objednávateľovi a to najmä Potvrdenie rezervácie ubytovania, Ubytovací doklad a písomné pokyny – podrobné informácie o ubytovaní.
(2) Odoslaním Žiadosti o rezerváciu ubytovania objednávateľ potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týchto Všeobecne záväzných podmienok a bezvýhradne s nimi súhlasí.
(3) V prípade záujmu môže FenixTRAVEL na základe Zmluvy o obchodnom zastúpení s Generali Poisťovňa a.s., odštepný závod Európska cestovná poisťovňa, zariadiť pre objednávateľa individuálne cestovné poistenie vrátane poistenia storna ubytovania.
(4) Zo zliav, poskytovaných majiteľom objektu, má objednávateľ nárok len na tie, ktoré sú v platnosti v dobe odoslania Žiadosti o rezerváciu ubytovania. Ak nie sú nárokovateľné zľavy zohľadnené v Potvrdení rezervácie ubytovania objednávateľ si tieto zľavy musí uplatniť, inak jeho nárok na ich poskytnutie zaniká. Pri poskytovaní zliav pre deti je rozhodujúci vek dieťaťa k poslednému dňu ubytovania.
POSTUP PRI REZERVÁCII POBYTU
§ 4
Žiadosť o rezerváciu ubytovania
(1) Objednávateľ vyplní a odošle formulár „Žiadosť o rezerváciu ubytovania“ uverejnený na www.apartmany-chorvatsko.sk.
(2) Nesprávne či neúplne vyplnený formulár môže byť považovaný za nedoručený.
§ 5
Rezervácia ubytovania
(1) Majiteľ objektu Žiadosť o rezerváciu ubytovania posúdi a rozhodne o jej schválení ako aj o jej zaradení v Rezervačnom systéme podľa § 2.
(2) Majiteľ objektu môže Žiadosť o rezerváciu ubytovania zamietnuť prípadne navrhnúť primerané náhradné riešenie. To platí predovšetkým ak sa termín rezervácie úplne či čiastočne kryje s predchádzajúcou schválenou rezerváciou alebo ak pred začiatkom alebo po ukončení ubytovania zostáva neobsadených menej ako sedem nocí.
§ 6
Potvrdenie rezervácie
(1) Objednávateľ e-mailom obdrží Potvrdenie rezervácie ubytovania. Potvrdenie rezervácie ubytovania obsahuje:
a) dohodnuté ubytovanie (miesto a druh ubytovania, t.j. počet apartmánov, izieb, lôžok, prísteliek, ďalšie vybavenie apod.).
b) cenu za ubytovanie
c) presne vyčíslenú cenu za ubytovanie
d) pokyny na úhradu ceny za ubytovanie.
(2) Majiteľ objektu nemá právo jednostranne zvýšiť cenu po tom, čo objednávateľ uhradil rezervačný poplatok.
(3) Reklamáciu nesprávnych údajov uvedených v Potvrdení rezervácie ubytovania uplatňuje objednávateľ ihneď, najneskôr do 24 hodín od jeho doručenia.
(4) FenixTRAVEL na základe zmluvy s Generali Slovensko a.s.. odštepný závod Európska cestovná poisťovňa sprostredkuje objednávateľovi cestovné poistenie. Cena za cestovné poistenie sa uhrádza jednorázovo a ak zahŕňa poistenie storna najneskôr v rovnaký deň, v ktorom objednávateľ uhrádza cenu za ubytovanie.
§ 7
Úhrada ceny za ubytovanie
(1) Objednávateľ uhradí cenu za ubytovanie podľa pokynov uvedených v Potvrdení rezervácie ubytovania a to bankovým prevodom príp. vkladom v hotovosti na bankový účet spoločnosti FenixTRAVEL.
(2) V prípade záujmu môže objednávateľ uhradiť rezervačný poplatok priamo majiteľovi objektu na bankový účet vedený v chorvátskej banke, pričom bankové poplatky za medzištátny prevod slovenskej ako i chorvátskej banky uhradí objednávateľ. Tento bankový poplatok nie je súčasťou vyčíslenej ceny za ubytovanie a nepovažuje sa za časť ceny za ubytovanie.
(3) Za deň zaplatenia rezervačného poplatku sa považuje deň, kedy boli finančné prostriedky pripísané na účet spoločnosti FenixTRAVEL alebo na účet majiteľa objektu.
§ 8
Doba platnosti rezervácie ubytovania a doručenie dokladu o úhrade
(1) Objednávateľ oznámi spoločnosti FenixTRAVEL úhradu ceny za ubytovanie podľa pokynov v Potvrdení rezervácie ubytovania.
(2) Ak nie je v Potvrdení rezervácie ubytovania uvedené inak, je doba platnosti rezervácie, t.j. lehota na oznámenie o úhrade ceny za ubytovanie, maximálne 24 hodín po zaevidovaní pobytu v Rezervačnom systéme. V období 10 a menej dní pred nástupom sa táto lehota môže skrátiť na niekoľko hodín.
(3) Doba platnosti rezervácie je vždy zreteľne uvedená v Potvrdení rezervácie ubytovania.
(4) Nedodržanie lehoty na uhradenie rezervačného poplatku môže mať za následok zrušenie rezervácie.
§ 9
Ubytovací doklad
(1) Objednávateľ obdrží Ubytovací doklad v lehote do 24 hodín po uhradení ceny za ubytovanie ak v Potvrdení rezervácie ubytovania nie je uvedené inak.
(2) Ubytovací doklad vydáva majiteľ objektu v slovenskom jazyku a je pre objednávateľa dokladom o definitívnej rezervácii ubytovania.
(3) Ubytovací doklad obsahuje najmä rezervované ubytovanie (miesto a druh ubytovania, počet apartmánov, izieb, lôžok, prísteliek, ďalšie vybavenie apod.).
(4) Objednávateľ sa Ubytovacím dokladom preukazuje pri ubytovávaní v mieste ubytovania.
(5) Objednávateľ v súlade s § 75 ods. 6 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov súhlasí s vyhotovením daňových dokladov, t.j. Potvrdenia rezervácie a Ubytovacieho dokladu v elektronickej forme ako i s ich zaslaním prostredníctvom e-mailu.
§ 10
Pokyny na cestu
Pokyny na cestu a popis, prípadne fotografie príjazdovej cesty k objektu obdrží objednávateľ spolu s Ubytovacím dokladom.
§ 11
(1) V prípade neuhradenia ceny podľa Ubytovacieho dokladu v stanovenej lehote alebo v prípade nevydania Ubytovacieho dokladu je majiteľ objektu oprávnený odstúpiť od zmluvy a služby neposkytnúť, pričom objednávateľ je povinný uhradiť všetky náklady, ktoré majiteľovi objektu vznikli nesplnením si zmluvných povinností zo strany objednávateľa. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo majiteľa objektu na náhradu škody a ušlého zisku.
(2) Právo na riadne poskytnutie objednaných služieb vzniká objednávateľovi až zaplatením celkovej ceny za ubytovanie a splnením ostatných podmienok poskytnutia služieb, s ktorými bol objednávateľ uzrozumený.
§ 12
Reklamačné konanie
(1) Ak je rozsah a kvalita poskytnutých služieb objektívne na nižšej ako dohodnutej úrovni, najmä v rozpore s Ubytovacím dokladom, vzniká objednávateľovi právo na reklamáciu a odstránenie závad. Objednávateľ uplatní právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to u majiteľa objektu.
(2) Ak majiteľ objektu nezabezpečí nápravu reklamovaných služieb objednávateľovi vzniká nárok na zľavu zo zaplatenej ceny služieb. Zľava zodpovedá rozdielu medzi dojednanými a skutočne poskytnutými službami. Objednávateľ uplatní nárok na zľavu bezodkladne, a to u majiteľa objektu.
(3) Majiteľ objektu je zbavený zodpovednosti za škodu spôsobenú porušením jeho povinností pri poskytovaní služieb alebo odstúpením od zmluvy, ak škodu nezavinil a ak bola škoda spôsobená objednávateľom alebo treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním služieb alebo ak bola škoda spôsobená udalosťou ktorej nebolo možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností.
(4) Pri uplatňovaní a pri riešení reklamácie je objednávateľ povinný poskytovať maximálnu súčinnosť, aby bolo možné nedostatky čo najúčinnejšie odstrániť a zabrániť tak vzniku akýchkoľvek škôd alebo znížiť ich rozsah.
(5) Majiteľ objektu nezodpovedá za služby, ktoré si objednávateľ objedná u tretích osôb. Nároky súvisiace s leteckou dopravou uplatňuje objednávateľ v zmysle medzinárodných dohovorov o leteckej doprave priamo u leteckej spoločnosti.
(6) Objednávateľ berie na vedomie, že prvý a posledný deň je určený predovšetkým na dopravu a ubytovanie, reklamácie na skrátenie dĺžky pobytu z uvedeného dôvodu sú vylúčené.
(7) Nedodržaním ustanovení alebo postupov uvedených v § 12 právo na reklamáciu zaniká. Rovnako zaniká právo na reklamáciu uplatňovanú oneskorene alebo až po ukončení čerpania reklamovanej služby.
§ 13
Storno, odstúpenie od zmluvy
(1) Objednávateľ má právo kedykoľvek odstúpiť od zmluvy písomným oznámením, ktoré je účinné dňom doručenia majiteľovi objektu. Pri odstúpení od zmluvy je objednávateľ povinný uhradiť majiteľovi objektu skutočne vzniknuté náklady a ušlý zisk, najmenej však stornopoplatok vo výške celkovej ceny ubytovania
(2) Objednávateľ berie na vedomie doporučenie spoločnosti FenixTRAVEL uzavrieť pre prípad storna poistenie stornopoplatku. Na žiadosť objednávateľa toto poistenie FenixTRAVEL zariadi v zmysle § 6 ods. 4.
(3) Ak objednávateľ z akéhokoľvek dôvodu nezačne čerpať riadne zabezpečené služby, alebo ak ich na základe vlastného rozhodnutia vyčerpá len čiastočne, nemá nárok na finančnú náhradu.
(4) Objednávateľ obdrží spolu s potvrdením rezervácie ubytovania návrh na uzavretie komplexného cestovného poistenia kryjúceho riziká nenastúpenia na ubytovanie, neskorého nástupu na ubytovanie alebo skoršieho ukončenia ubytovania z dôvodu prekážky na strane klienta. Uzavretie komplexného cestovného poistenia je dobrovoľné. Neuhradením komplexného cestovného poistenia objednávateľ vyjadruje vôľu neuplatňovať si náhradu v prípade, ak následkom prekážky na jeho strane nebude môcť objednávateľ nastúpiť na ubytovanie, alebo jeho nástup bude oneskorený, alebo v prípade skoršieho ukončenia pobytu.
§ 14
Práva a povinnosti objednávateľa
(1) K základným právam objednávateľa patrí:
a) právo na riadne poskytnutie zaplatených služieb,
b) právo na riadne poskytnutie informácií týkajúcich sa objednaných služieb ako i oboznámenie s prípadnými zmenami,
c) právo vypovedať zmluvu kedykoľvek aj bez udania dôvodu pred začiatkom čerpania služieb, a to za podmienok podľa § 13,
d) právo na reklamáciu nedostatkov a chybných plnení podľa § 12,
e) právo na ochranu osobných údajov v zmysle príslušných právnych predpisov.
f) právo písomne oznámiť zmenu v osobe objednávateľa podľa § 2.
(2) Oznámenie podľa ods. 1 pís. f) musí obsahovať výslovný súhlas nového objednávateľa s uzavretou zmluvou, jeho prehlásenie, že spĺňa všetky dohodnuté podmienky pre čerpanie služieb a doklad o úhrade poplatku 35 € za zmenu objednávateľa. Dňom doručenia oznámenia sa v ňom uvedená osoba stáva objednávateľom, ktorý preberá práva a povinnosti pôvodného objednávateľa pričom spolu s ním spoločne a nerozdielne zodpovedá za úhradu objednaných služieb. V prípade neuhradenia ceny za ubytovanie alebo nákladov súvisiacich so zmenou objednávateľa právo na riadne poskytnutie objednaných služieb zaniká podľa § 11 ods. 2.
(3) K základným povinnostiam objednávateľa patrí aj:
a) uvádzať úplné a pravdivé údaje, v opačnom prípade je objednávateľ povinný uhradiť všetky náklady a škody, ktoré porušením tejto povinnosti vzniknú,
b) zaplatiť celú cenu za ubytovanie podľa § 7, v opačnom prípade môže majiteľ objektu odstúpiť od zmluvy a má okrem stornopoplatkov právo aj na náhradu škody, ktorá mu porušením povinností objednávateľa vznikla.
c) riadiť sa pokynmi majiteľa objektu; dodržiavať právne predpisy Chorvátskej republiky ako i právne predpisy platné v mieste pobytu a v ubytovacom objekte. V prípade ich porušenia je majiteľ objektu oprávnený objednávateľovi odoprieť ďalšie poskytovanie služieb, čím objednávateľ stráca nárok na všetky nevyužité služby
d) niesť zodpovednosť a uhradiť škodu, ktorú svojím konaním počas čerpania služieb v ubytovacom zariadení spôsobil. FenixTRAVEL doporučuje pre tento účel uzavrieť cestovné poistenie, ktoré zahŕňa poistenie spôsobenej škody.
6. ZMENA DOHODNUTÝCH SLUŽIEB
§ 15
Pred začiatkom čerpania služieb
(1) Ak nastanú okolnosti, ktoré znemožnujú majiteľovi objektu poskytnúť služby podľa Ubytovacieho dokladu, je majiteľ objektu povinný zabezpečiť ich zmenu alebo ich zrušiť, pričom je povinný oznámiť tieto skutočnosti bez zbytočného odkladu objednávateľovi.
(2) Pri zrušení služieb majiteľom objektu, zmene termínu čerpania služieb o viac ako 48 hodín alebo závažnej zmene ubytovania a ceny za služby, pričom za závažnú zmenu sa nepovažuje zmena miesta a ubytovacieho objektu za podmienky ak je zabezpečené náhradné ubytovanie minimálne rovnakej alebo vyššej kategórie a v podobnej oblasti; má objednávateľ právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie zaplatenej ceny a to bez stornopoplatkov.
(3) Ak objednávateľ nedoručí majiteľovi objektu písomné odstúpenie od zmluvy do 4 dní od doručenia oznámenia zmeny podľa ods. 2, platí, že so zmenami súhlasí.
(4) Žiadosti objednávateľa o akúkoľvek zmenu v súvislosti s objednanými službami požadované po uhradení prvej platby za objednané služby sú spoplatnené čiastkou 35 € za každú zmenu. FenixTRAVEL nemá povinnosť žiadosť o zmenu akceptovať.
§ 15
Počas čerpania služieb
(1) Majiteľ objektu je oprávnený vykonať operatívne zmeny poskytovaných služieb a to len ak nemože zabezpečiť pôvodne objednané služby z vážnych objektívnych dôvodov, zásahov vyššej moci, rozhodnutia štátnych a iných príslušných orgánov, alebo mimoriadnych okolností, ktoré nemá možnosť ovplyvniť a nemohol ich ani predvídať.
(2) V prípade podľa ods. 1 je majiteľ objektu povinný:
a) zabezpečiť náhradné služby v rozsahu a kvalite čo najviac porovnateľnom a zodpovedajúcom charakteru pôvodných služieb pričom v prípade zabezpečenia služieb minimálne rovnakej ako dohodnutej úrovne (napr.: náhradné ubytovanie v rovnakej, resp. vyššej kategórii) sú všetky ďalšie nároky objednávateľa vylúčené, alebo
b) vrátiť objednávateľovi zaplatenú cenu za neposkytnuté resp. náhradným plnením nekompenzované služby, alebo
c) poskytnúť objednávateľovi zľavu zo zaplatenej ceny služieb, ktoré neboli poskytnuté v plnom rozsahu.
(3) Majiteľ objektu nepreberá zodpovednosť za následky zmenených služieb z dôvodov podľa predchádzajúceho odseku, rovnako za prípadné meškanie spôsobené technickými poruchami, počasím, dopravnou situáciou, štrajkom a podobne.
Platnosť týchto Podmienok sa vzťahuje na služby poskytované majiteľom objektu a cestovnou agentúrou FenixTRAVEL s.r.o., s výnimkou prípadov, ak sa písomne vopred dohodne s objednávateľom iný rozsah vzájomných práv a povinností.
Tieto Všeobecne záväzné podmienky vstupujú do platnosti 1. 1. 2007 a vychádzajú z právneho stavu ku dňu ich platnosti.
Odoslaním Žiadosti o rezerváciu objednávateľ vyjadruje súhlas so znením týchto Všeobecne záväzných podmienok.